2010-02-19
 21:33:35

Min historia i Stockholm:

Idag så är de bestämt, jag flyttar hem till Sundsvall 22mars.. eller tänkt på de länge men nu är de gjort.

Tiden i sthlm:
(Jobbet)
Träffade en av mina bästa vänner Malin i på en utbildning som jag gick, så klickade vi direkt och så sa hon att jag skulle söka till SATS (nordens ledande träningskjedja) Vilket jag gjorde träffade då min dåvarande Platschef Anna och fick anställning.
Flyttade dit en månad senare, januari 2008 behövde komma i från staden sundsvall, jobbade då på mcdonalds och kände att jag inte pallade mer behövde mer utvecklning i mitt liv. I november 2007 gick jag en utbildning inom kroppens uppbyggnad och funktion så jag efter de kunde utbilda mig till instruktör.

I januari började jag jobba i receptionen och lärde mig väldigt snabb. Älskar service och att få träffa folk, efter ett tag i receptionen så såg  anna och min regionschef att jag skulle passa som medlemsrådgivare vilket jag själv inte trodde på, Men tackar båda idag för att de trodde på mig. Idag har det var en STOR utveckling för mig.

2009 Började jag som medlemsrådgivare (säljare på sats) och insåg att detta passar mig som handen i handsken. Älskade att boka möten, ha samtal med blivande medlemar och få dem att inse sitt behov och att JAG är den som fått dem att inse det. Jag har haft allt från gråtande medlemar som förtrott sig till mig, till glada och tacksamma mm. 
Alltid jobbat som jag själv skulle velat bli behandlat det ingår även hur jag är som privat. Jag och Anna jobbade mycket med att synas ute marknadsföra Nacka som ligger lite åt sido, ett års tid så börjar medlemar självmat hitta till oss vilket är så roligt vi har sått och sått och sått.. snart kommer skörden.

Jag kände en person när ja flyttade hit, jag kom hit för jobbet skull. Så mina kollegor har blivit min familj.
Det är med sorgsna känslor jag lämnar SATS, alla mina kollegor har vart så nära till mig ALLTID haft ett leende på läpparna när jag kommit till jobbet, så jag lämnar inte SATS för att jag inte vill jobba där utanför att jag har insett att  jag vill ha ett liv med, jobbet blev mitt liv..
Men jag skulle rekommendera alla att börja på sats finns inge bättre jobbresa jag varit med. ♥

Boende:
gt kännde ingen. Flyttade in till min morbror och hans fru och mina två små kusiner till deras hus. Bodde på nedervåningen med eget rum dusch och toalett.
Bodde där i 2 månader hittade sedan en egenlägenhet i Bandhagen där jag var i ca 9 månader. Träffade en kille under den tiden som jag bodde där, och började lära känna mer och mer människor. Malin och började umgås mer och mer. Nångonstans i slutet av 2008 så tog allt slut gällande killar för mig och malin, båda kände sig lite ensama så jag var hos malin väldigt mkt och vi insåg att vi hade jätte kul i hop, i November flyttade jag in sa upp min lägenhet!
Vi har haft gaalet kul i 1½ under tiden jag bodde där. Festade, reste, shoppade varje helg tränade skrattad grät allt!! I dec 2009 kände vi att vi kanske behövde en paus från att både jobba och bo ihop innan våran vänskap skulle bli förlorad:), jag valde att flytta till min brorsa i Aspudden, men redan då visste jag att jag inte länge till skulle stanna i sthlm länge till.

Pirvat:
Vart med om mkt här ALLT man kan tänka sig här både positiv och negativ. Träffat många vänner för livet, inset vem jag är, vad jag vill osv.
Sthlm är en väldigt speciell stad.. Negativ? Positiv? för mig både och.'
Men denna stad passar inte mig, jag kännder ingen närhet allt är för utspritt.
Här har jag också insett vilka som är ens riktiga vänner, både negativ och positiv... Några gått förlorade pga händelser. Men sånt är lika bra att få inse.
Jag har hittat vem jag är vad jag vill och vad jag vill med mitt liv.. Inte alla som vet de vid 21. Andra kanske kommer på de vid 40 och andra aldrig.. Men jag är glad att jag vet det sålänge man är trygg med sig själv.
Många vänner som ställt upp för en här som jag aldrig trott! Märkt vem som håller en kvar när stormen kommer. 
Tack kan jag bara säga.

Jag kommer sakna detta kapitel väldigt mycket mina vänner och jobbet. Men nu är det dags för kapitel 2 som jag med glädje ser framemot.

Lämnar sthlm med stor erfarenhet inom saker som påverkat mig väldigt mycket och min framtid, positivt och negativt.

Jag vill inte nämna några namn.
Men ni som betyder mkt för mig ni vet det. ♥♥♥


kat
PUBLICERAT: 2010-02-20, 11:34:53 | URL: http://katarinaostman.blogg.se/

Du gjorde det så bra att flytta till stockholm själv! Verkligen inte alla som klarar det. Och det är så sjukt bra att du flyttar hem!! :-D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: